PAUSE



 Dala jsem si týdenní pauzu od všeho, v Řecku na Zakynthosu. Nasbírala jsem tam spoustu energie a inspirace pro nový článek! Tak čti dál! 

 

Trochu teorie: 



 Zakynthos je ostrov v západní části Řecka. Nachází se v Jónském moři v kraji Jónské ostrovy, kde je třetí největší. Rozlohou pokrývá 410 km2 a délkou pobřeží 123 km. V roce 2001 vyšplhala stálá populace na ostrově Zakynthos k číslu 38 596 obyvatel.



 Ostrov je pojmenován podle Zakyntha, syna vládce Dardana. Hlavním městem je stejnojmenné město Zakynthos. (ZDROJ: Wikipedie)
 

 Týdenní odmlku nezpůsobila nemoc, lenost a ani nic podobného! Dala jsem si spolu se svou rodinou menší pauzu na zmíněném Zakynthosu. Takže se tu nehodlám omlouvat, že jsem týden nebyla aktivní, že jsem nic nenapsala a tak. Blog je koníček pro můj volný čas. Upřímně, skoro vůbec jsem se tam netěšila. V tomto nervovém období kdy ve škole vytahujete známky si odletíte na týdenní dovolenou. Bála jsem se jak to všechno zvládnu, tak jsem se snažila to aspoň trošku dohnat před tím, než jsem odletěla. 

 Takže, odlétali jsme v pondělí, vlastně v úterý ve 4 ráno. Samozřejmě můj plán že přijdu v pondělí po škole domů, napíšu článek, zveřejním ho, pak napíšu článek do školního časopisu, sbalím si a na pár hodin si pospím mi nevyšel. Články jsem stihla, balila jsem si cca celý večer no a asi za hodinu jsme odjížděli směr Pražské letiště Václava Havla. Takže na spánek bohužel nezbyl čas. Normální cesta na letiště, nic zajímavého se asi nestalo. Zdřímla jsem si asi na 20 minut v autě a pak jsem si užívala cestu. Nevím proč, ale strašně ráda někam jezdím v noci. A už vůbec v Praze, noční Praha ve mně vzbuzuje zajímavé emoce. Ještě když si u toho pouštím do uší songy od takových lidí jako Haha Crew nebo ASAP Rocky. To je hudba pro mě, na tuto situaci. Na letišti se také nic zajímavého nestalo, jenom mě nehorázně štvalo, že všechno bylo zavřené a jediná má aktivita tam byla sedět. Koukla jsem se ještě, jaké bude počasí celý týden, co mě však překvapilo, bylo že, celý týden má být nejvíce 27 °C. Takže v minutě jsem měla zkaženou náladu. Čekání uteklo celkem rychle, a najednou jsme seděli v letadle. Trochu mě zaskočili „novinky“ ohledně občerstvení v letadle. Jinak celý let jsem se klepala v bundě a snažila se zaspávat zimnici. Co pro mě byla špička letu, bylo přistání. Mám hrozně citlivé uši, takže zalehlé ucho potom ještě půl dne a tak neuvěřitelné píchání, při kterém jsem myslela, že mi to ucho praskne, bylo neuvěřitelné. Opravdu jsem se modlila, abychom už přistáli. Fuj. Opravdu, tohle nepřeju ani mému (ne)příteli! Hned co jsme vystoupili z letadla jsem byla příjemně překvapená, ne jen kvůli tomu, že mě přestalo bolet v uchu ale hlavně že tam bylo až moc veliké teplo, které jsem nečekala. Ubytováni jsme byli sedm kilometrů od hlavního města, v městečku Tsilivi. Hned co jsme se v hotelu ubytovali, tak jsme utíkali k moři. Je to velké + když cestujete v noci, protože pak máte hned celý první den volný a můžete si už válet šunky u moře. Haha. Ano, popisuji vlastní situaci. Voda byla překvapivě teplá a čistá. Své hodiny spánku jsem dospala odpoledne u bazénu. Haha. 


 Během týdne jsme se vydali na výlety lodí na pět překrásných míst. První zastávkou byla Xigia která je známá svými sirnými prameny díky kterým pořádně zapáchá. Je vhodná hlavně pro lidi co mají kožní problémy nebo problémy s klouby. Druhá zastávka byla na nejznámější pláži celého ostrova Navagio. Je známá především pašeráckou lodí převážející cigarety a alkohol, která tam tehdy ztroskotala. Dnes je z ní zrezavělý vrak. Třetí výlet byl na takzvané „Blue Cave“ neboli k Modrým jeskyním. O tom vám moc nepovím, vzhledem k tomu, že se všechna tři místa nacházejí na severní straně ostrova a v tomto období tam „nahoře“ je studená voda tak jsme neměli odvahu se vykoupat na třetím místě. Tento výlet určitě doporučuji, ale až bude větší teplo! Navštívili jsme i „želví ostrov“ Marathonissi a mořské jeskyně Keri. Kde byla voda o dost teplejší, jelikož se nacházela na jihu ostrova. Jo a nesmím zapomenout zmínit, že i známou želvu Caretta – Caretta jsme viděli! Všech těchto pět zastávek je příjemný pohled pro oči!


 Večery jsme trávili ve vedlejším hotelu, kam jsme chodili na jídlo. All inclusive mě přinutilo, si přinést domů 2kg na víc! Haha. Velice mě baví animátorské programy, takže jsem nesměla chybět na žádném představení! Bylo to celkem vtipné, jen si myslím, že kdyby ten program tvořilo více lidí než jen dvě dívky, tak je to zajímavější. Ale nevadí.
 Celkový dojem z dovolené je průměrný. Nebyla jsem moc nadšená, ale ani zklamaná. Chybělo mi více zábavy, asi nejsem moc na hraní karet s rodinou. Nejvíc mě bavil až poslední večer. Ten den jsme se seznámili s jedním párem z Bratislavy, s kterým jsme ten večer strávili. Na víc, sem si tam našla přátelé z Polska. S kterými jsem také pěkně strávila večer. Takže, poslední večer byl asi jediný podle mých představ.

 Pěkně jsem si tam protrénovala angličtinu, odpočinula si od školy a internetu. Ne, byla jsem online skoro každý den. Ale, bylo tak slabé připojení, že jsem tak maximálně přidala fotku na Instagram/Snapchat a to bylo celé. 

Outfit:

Pár outfitů, které jsem si oblékla k různým situacím. Nebudu psát, kde jsem co sehnala - je toho mnoho.



 Každému doporučuji navštívit tuto destinaci!

Žádné komentáře:

Okomentovat